În cadrul celei de a 8-a campanie de educație electorală, Promo-LEX a informat peste 36 mii de cetățeni cu drept de vot

În contextul Alegerilor Locale Generale din 20 octombrie/3 noiembrie 2019, Asociația Promo-LEX a desfășurat Campania de educație electorală și mobilizare apolitică a cetățenilor cu drept de vot ”Dau Votul Pentru…”.
Obiectivele principale ale campaniei au fost promovarea votului informat și conștient și sporirea nivelului de participare a alegătorilor la scrutin.
Campania a inclus dezbateri, activități de informare, educație electorală și mobilizare apolitică a cetățenilor Republicii Moldova cu drept de vot, în special al tinerilor.

Activitățile de informare

Campania de informare a fost implementată împreună cu 34 de Coordonatori Locali de Campanie și 170 de voluntari. Iar, activitățile de informare s-au desfășurat în două perioade distincte care au acoperit cele două tururi din cadrul Alegerilor Locale Generale.

Primul val de informare s-a realizat în perioada 4-18 octombrie 2019, în 70 de localități, iar cel de al doilea val de informare s-a realizat în perioada 23 octombrie – 1 noiembrie 2019, în 43 de localități unde s-a desfășurat cel de al doilea tur pentru funcția de primar. Astfel, în total, în perioada 4 octombrie – 1 noiembrie 2019, au fost informați 36 593 de cetățeni cu drept de vot, din 78 de localități din Republica Moldova.

Dezbateri Publice Electorale

În același timp, în vederea facilitării unui dialog deschis dintre concurenți electorali și alegători, precum și pentru promovarea culturii dezbaterilor, în perioada 5-13 octombrie 2019, Asociația Promo-LEX a organizat 9 dezbateri publice electorale în 8 circumscripții electorale, și anume: Circumscripția nr. 35 / or. Ungheni, Circumscripția nr. 20 / or. Hîncești, Circumscripția nr. 9 / s. Sipoteni (r. Călărași), Circumscripția nr. 12 / s. Drăsliceni (r. Criuleni), Circumscripția nr. 29 / or. Soroca, Circumscripția nr. 17 / or. Fălești (r. Fălești), Circumscripția nr. 25 / or. Orhei (r. Brăviceni) și s. Peresecina (r. Orhei) și Circumscripția nr. 25 / s. Lozova (r. Strășeni).

Din 59 de candidați din partea partidelor politice, blocurilor electorale, precum și candidați independenți, înscriși în curs electorală pentru funcția de primar, în cele 8 circumscripții electorale, 19 au refuzat participarea în cadrul Dezbaterilor Publice Electorale organizate de Asociația Promo-LEX.

În cadrul dezbaterilor, concurenții electorali și-au prezentat platformele electorale și au dezbătut subiecte ce țin de proiecte și soluții identificate pentru diminuarea sau rezolvarea problemelor locale. De asemenea,  tradițional publicul din sală a avut ocazia să adreseze întrebări concurenților electorali la rubrica „microfonul liber”. În cadrul dezbaterilor publice au participat aproximativ 645 de alegători.

De asemenea, în perioada 1 octombrie -1 noiembrie, Asociația Promo-LEX, în parteneriat cu Postul Public Moldova 1 și Radio Moldova, au organizat 11 dezbateri televizate și 16 dezbateri radio. În cadrul dezbaterilor au participat candidații la funcția de primar în municipiile Chișinău, Cahul, Comrat și Bălți.

Dezbaterile au fost organizate în două runde, iar discuțiile din cadrul acestora s-au focusat pe programele electorale ale candidaților, proiecte și soluțiile identificate pentru diminuarea sau rezolvarea problemelor locale.
Conform estimărilor, în mediul online, dezbaterile TV, Radio și locale au fost privite și ascultate de peste 124 000 persoane.
Toate dezbaterile au fost transmise live și sunt disponibile pe paginile de Facebook ale Asociației Promo-LEX: @promolex.md.

Spoturi video

În cadrul campaniei de informare, Asociația Promo-LEX a realizat și promovat 2 spoturi video de mobilizare apolitică a alegătorilor.

Astfel, pe data de 8 octombrie 2019, a fost lansat primul spot video, care poate fi vizualizat aici shorturl.at/aEOPY, iar pe data de 23 octombrie 2019, a fost lansat cel de al doilea spot video, care poate fi vizualizat aici shorturl.at/blmCL
Spoturile sunt accesibile în limbile română și rusă.

Pentru mai multe detalii, contactați Ofițerul de Comunicare, Inga Stegarescu,
GSM: 069269684, e-mail: [email protected].

Campania a fost realizată de Asociația Promo-LEX cu sprijinul poporului American, prin intermediul Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID).